Wednesday 25 June 2008

Funderingar och företagande

Ush vad trött jag är på allt just nu ska lista för och nackdelar med eget företag:

*långsam företags ekonomi då det är sommar
*jag har fortfarande ingen lön
*massvis att göra inför hösten alldeles själv
*en kollega som jobbar för mkt med annat
*surt extrajobb (där man ska serva en mass gubbs som typ inte kan faxa själva)
*att jobba på 2 jobb men bara ha lön på ena
*jobba för mkt och inte hinna andra saker tex ta körkort,fixa hemma mm

dock finns det positiva saker oxå som tex:

*frihet under eget ansvar
*eget schema
*vara sin egen chef
*följa sina egna ideer utan att kompromissa med andra
*slippa jobbiga kollegor och chefer
* enda sättet att göra pengar i dagens Sverige (vilket knappt går som löneslav)

....well som ni hör är jag lite less men snart är jag på bollen igen men man måste få balla ur lite ibland för att komma tillbaka med nya krafter.

Tjing

1 comment:

Pia Wester said...

Känner igen mig i mycket av det du skriver just nu, man måste få gnälla av sig ibland ;-)