Wednesday 12 November 2008

Irritations objekt

Det finns 2 st personer jag stör mig på just nu:
* Brinkenstjärna (han har sitt kontor där jag jobbar extra) - en olidligt otrevlig person som dessutom är extremt kaxig! Tillhandahåller artister som hade sin karriär på 1980-90 tal som jag får öppna dörrarna åt emellanåt (dom har åldrats en del i style....) och får skumma samtal från Runar som han tydligen också har i sitt stall. Vem vill hyra Runar....en avdankad pastor med inte så renhåriga intensioner...även han ganska otrevlig!

* Bonden Magnus - i "Bonde söker Fru"
Alltså finns det en mer självgod person en denna bonde undrar jag???
På Tv 4 hemsida skrivs det så här om honom och jag undrar vad han menar med lättsam tjej för i programmet kan han ju inte dölja att han är mer hot på tjejerna på 20 år fast han vet att han letar efter en fru som ska vilja bo på harns gård i Köping. (där folk pratar nasalt)....det lär ju inte vara en 20 åring som just ska upptäcka världen.

"Trummisen Magnus är en snäll och pratglad kille som gillar när det händer saker. Han vill träffa en lättsam tjej som tycker om att umgås med folk och vara ute i naturen. "

Dock värst av allt är hur han heller inte kan dölja sin besvikelse på att en av tjejerna var lite mulligare än dom andra....vilket inte ens är noterbart. Istället då för att tex inte nämna det inför 1 miljon tittare (varav en del är tjejer) el tex inte välja henne ska han prata om detta med henne "trots att du är lite mulligare än på korten och så" som om han gör henne en jäkla tjänst för att han är så god som väljer att dejta henne ändå!

Men "spare me" din självgoda bondetönt! Antingen står man för vad man känner och välj inte med henne till nästa omgång så hon kan förnedras mer el håll käft! Nej istället ska han plocka poäng på att han e en så trevlig kille som faktiskt kan tänka sig att dejta en "mullig tjej"...grattis !

3 comments:

Anonymous said...

Okej, han låter mer än lovligt svinig. Hur reagerade hon? Jag hade nitat killen! Jag måste titta ikväll, trots att jag inte sett ett avsnitt. Hoppas hon nitar honom!

Anonymous said...

Åh jag kunde itne sagt det bättre själv, angående Bonde-Magnus! Han verkar ju inte ha alla hästar i stallet om man säger så.

När han började prata med "tjejen som va lite mulligare i verkligheten än på bilden" om detta så tappade jag hakan. Jag trodde jag hörde fel! Han gör inte annat än dumma uttalanden, och vem fan ställer ett fota på sig själv vid varje säng så att tjejerna ska ha nått fint att titta på det sista dom gör innan dom somnar och det första dom gör när dom vaknar?

Det är sjukt...

Petra Nygren said...

Ja allså Bonden Magnus slår allt...han är galen någon måste stoppa honom!