Sunday 26 October 2008

Vuxenfest

Ja igår var jag på ett riktigt spektakel till fest, en "vuxenfest" !Kommer dom med posten när man fyller 30år eller? Fasade för att det var massvis med barn, föräldrar som bara pratar om sina barn el annat barnrelaterat. Och visst var det så, det pratades barn och ammades i varje hörn, pappor som utbyter renoverings ideer, lägenhetsköp och finanskris....och frågor om vart är din man idag då, el vem är din sambo! Åh shit blir man så här när man blir vuxen...glömmer allt vad skoj var och blir lite halvtantig på kuppen.


När vi då också försökte på oss att röka på balkongen blev vi uttittade i soffan samt tillsagda att inte röka där (på den 11kvm stora balkongen) då det stod barnvagnar där. Ja suck vi gick ut och tog en giftpinne och när vi kom tillbaka hade tydligen alkholen satt sina spår (dock inte i mamamgruppen). Då började folk spela "intim" spel, bryta ihop på toaletten av trolig break up, prata sex och annat spexigt. Festen blev helt ok tillslut men suck så pretto med dessa vuxentillställningar när folk går in i en massa roller...och livsföreställningar om att vara vuxen. Tyvärr kommer nu min syniska sida in och bara vill berätta för dom alla att så kommer det inte alltid att sluta. Jag tror också på lycka men måste det vara så smörigt att man döör , eller?

Och tänk om jag varit singel på den här festen...ve och fasa!

3 comments:

Pia Wester said...

Varför ta med sig barnen till en vuxenfest öht??

Anonymous said...

Blää.. sånt jag fasar för! Men sån blir inte din fest va? ;)

Petra Nygren said...

Nope mina fester blir aldrig sådana! Den på 7an blir absolut inte så....det kan jag lova :-)