Monday 29 September 2008

Dagens Gubbe

"Gick över ett övergångställe vid Linnegatan/Brahegatan där en bil redan blockerade övergångstället och en annan på väg över precis när jag går. Bilen stannar inte utan fortsätter rulla fram vilket gör att jag får hoppa undan, när jag ger honom en blick och tittar in i den nedvevade förar rutan för att se vad det är för idiot som bara kör, möts jag av en man/gubbe. Gubbe 55+ , solisar, kiltad jacka och mörkt hår sitter i en flashig BMW med nedvevad ruta och när jag tittar på honom säger han:
" Nästa gång kör jag över dig , SUBBA" !

Jag blev så arg för att han kallade mig subb samt att han inte kan köra bil och att han var en irriterande gubbe att jag vände mig och och gav honom näven i luften (fingret var nära mig hejdade mig när jag isåg att det bor för mkt idioter på östermalm som säkert vet vart min brevlåda bor :-) .

Vad är det för fel på dessa gubbjäklar!!!

2 comments:

Anonymous said...

Fy fan, sånt där kan få en RIKTIGT förbannad! Fram med nyckeln och repa bilen nästa gång.. ;)

Petra Nygren said...

Ja el hur jag känner att jag absolut inte har något tålamod kvar för gubbar så nästa gång smäller det :-)!