Sunday 25 May 2008

Livet på gården

Sitter på gården i solen och bloggar lite, ätit frukost efter en sovmorgon och hemsk natt av schlagerbesvikelse :-(! Jag bojkottar numer balkan och satsar på den svenska melodifestivalen som bara är tokig och helgay , eurovision är numer ett "bittert balkan" som jag så fint utnämnde det igår efter vårt fiasko.



Helgens bestyr har dock varit sköna , var igår och tittade på Leksands stolar på ett galleri i siljansnäs därefter möbelletande i någons garage, fika på gårdskafet på noret samtr bubbelbadande och oxfile middag med hemmagjord pannancotta. Trodde aldrig pannacottan jag lagade skulle stelna till då den tyvärr gjordes lite sent inpå middagen men den gick att äta ändå med en mango/hallonsalsa och smakade super.

Nu klipper min kollega gräsmattan och jag ska försöka läsa min teori i solen dock fick jag just ett allergianfall och måste in och spaya nosen!
Fina Leksands stolar från Erkers Möbelfabrik i Siljansnäs

3 comments:

Minna said...

Hahah, du och din pannacotta!

Men den är smarrig!!!

Minna said...

Ps, vaddå "kallt Stockholm" här är det värsta fina vädret jöh!

Petra Nygren said...

Ja stockholm är inte så dumt ändå när man idag vaknade upp till solsken :-)! Pannacotta är lixom numer mitt signum även om den som gjordes hemma hos dig var bättre.